gemma_llore_905Desposseir el zona_zero
Gemma Cascón i Llorenç Ugas Dubreuil

Tancar capítols forma part del propi procés natural de la vida. Obrim i tanquem etapes que van afegint experiències al camí que tracem. Començar un projecte pot ser igual de motivador que finalitzar-lo. Quan comences no saps exactament on et portarà i quan el conclous, no saps que vindrà després. Miris com ho miris, el principi i el final són incerts però alhora ambdós són també molt esperançadors i motivadors.

Després de cinc anys, el zona_zero arriba al seu final. Per la doble pàgina central d’aquesta revista han passat un total de 22 artistes de diferents disciplines a qui hem demanat de realitzar un projecte específic sense cap altra limitació que la que presenta el propi mitjà (format, b/n, paper…). Tots ells han acceptat a la primera i ens han enviat propostes fantàstiques. Alguns els hem pogut conèixer personalment però amb d’altres hem mantingut un intercanvi més virtual.

Aquesta nostra invisibilització accidental ens ha portat a pensar que la millor manera de tancar la sèrie era realitzant nosaltres mateixos la última intervenció artística. I ho fem desputllant-nos, mostrant-nos des de tots els angles. Aquesta acció ens permet, d’una banda, dotar el zona_zero de corporeïtat, de l’altra, convertir l’esdeveniment en un acte de despossessió del lloc.

: :

Llorenç Ugas Dubreuil (Sabadell, 1976). Viu i treballa a Sabadell. Entre les seves exposicions individuals hi ha 9 bancos para hablar (Palmaphoto 2015); Esto sí es lo que parece (Galería T20, 2014);Una altre ciutat (Projecte Rodalies 4, Xarxa Transversal);Cartografiar el espacio. Lugares, rastros y huellas (Photoespaña 2011); Público-Privado (Explum,2011); Espacios de luz (Galeria T20, 2008). Ha participat en diverses exposicions col.lectives com Paisajes; Naturaleza y  Artificio. Fotografía en la Colección DKV (2014); Interaccions. (Fundació Antiga Caixa Sabadell, 2014); Encuentros de arte contemporáneo. (Museo Universidad de Alicante, 2014); Viatge extra-ordinari (Bòlit centre d’art contemporani, 2013) In situ (Galeria Addaya, 2013); Projecte Arteria (Col.lecció DKV. Santillana del Mar, 2012); Procesos visuals y documentals (Fundació Vila Casas, 2011); Inside (Galeria sis, 2011) ; Wunderkammer. (Galeria T20, 2010); El color, el tiempo de los ritmos. (Fundación Cajasol, 2009). Ha estat guardonat en diverses convocatòries com el Premi d’art contemporàni Fundació Reddis (2016); Premi  d’arts plàstiques UNED (2014);  Premi d’arts visuals de Pollença (2014); Premi d’arts plàstiques FUNCOAL (2012); el Premi d’arts plàstiques de la Diputació d’Alacant (2009,2011); Explum (2010); Beca de la Fundació Arte y derecho (2010);Premi de fotografía Purificación García (2009). La seva obra forma part de col.leccions com la dels Recorridos fotográficos ARCO, Fundació Cajasol, Fundació Vila Casas, Fundació FUNCOAL, DKV, EXPLUM o la Diputació d’Alacant
www.llorensugasdubreuil.com

Gemma Cascón (Sabadell, 1971). Viu i treballa entre Sabadell i Barcelona. Es dedica a la fotografia i la comunicació. Editora del mitjà de difusió cultural Week&. Membre del consell de redacció de Quadern i impulsora del projecte La Fàbrica Hub Creatiu. Com a fotògrafa ha participat en diverses exposicions col·lectives tan al territori nacional com internacional i ha col·laborat en projectes de documentació del territori: Institut del Paisatge Urbà de Barcelona, Màster en Intervenció i Gestió del Paisatge i el Patrimoni de la UAB, Abandoned Mistery Expedition Project de  Letònia.
www.gemmacascon.com